Ontruiming door brand bij Bartiméus in Doorn

DOORN Bij blinden- en slechtzienden instituut Bartiméus aan de Arnhemse Bovenweg in Doorn woedde zaterdagmorgen korte tijd een brand. De brand was ontstaan in de meterkast van een appartement op het terrein. Uit voorzorg zijn bewoners van het pand geëvacueerd en elders ondergebracht.

De brandweer werd omstreeks 08:15 uur doormiddel van een automatische brandmelding gealarmeerd. Vanwege het karakter van het complex werd er direct opgeschaald naar middelbrand. Na ongeveer een half uur was de brandmeester en kon de woning worden geventileerd.