• Foto ter illustratie.

    Koen Suyk

Deel van gemeentekantoor verhuurd

HEUVELRUG Opnieuw wordt een paviljoen van het veelbesproken gemeentekantoor in Doorn verhuurd. De gemeente heeft overeenstemming bereikt met een gebruiker, die er een kantoor in wil vestigen. Volgens wethouder Gerrit Boonzaaijer (SGP) betaalt de toekomstige huurder een marktconform bedrag en heeft de verhuur gunstige gevolgen voor de gemeentebegroting.

Michiel Schaaij

Onmiddellijk na de oplevering van het circa 23 miljoen euro kostende complex aan de Dorpsstraat, werd één van de drie paviljoens al verhuurd aan de Regionale ICT Dienst. Op dat gebouw legt de gemeente jaarlijks meer dan vier ton toe, omdat de exploitatiekosten hoger zijn dan de huuropbrengst. Ook nu dekt de vierkante meterprijs niet de historische bouwkosten, geeft Boonzaaijer toe.

ZOLDER Toch is Boonzaaijer tevreden, omdat de huuropbrengst een structurele bijdrage aan zijn begroting gaat leveren. Als gevolg van de verhuur, moet met ingang van het tweede kwartaal volgend jaar nog wel een nieuwe werkplek voor een aantal ambtenaren worden gevonden. Boonzaaijer wil daarvoor de ongebruikte zolder van het derde paviljoen aanpassen.

Daarnaast zal een nog onbekend aantal ambtenaren in het cultuurhuis gaan werken. Daarvoor zijn de voormalige ABNAMRO-bank, de huidige gemeentewinkel en de Cantina in beeld, maar besluiten daarover zijn nog niet door het college genomen. Na de komende verhuur van paviljoen "De Hoeve" gebruikt de gemeente zelf nog maar één van de drie gebouwen van het complex. 

Het formele verhuurbesluit moet nog wel door het college worden genomen en de gemeenteraad heeft, zoals altijd, het laatste woord.