• Anja Bos, trots op haar titel

    Willem van der Mast

Anja Bos, Beste Zelfstandig Reisadviseur 2019 Utrecht

11-01-2019, 11:48 | Lezersnieuws | Anja

Doorn, 11 januari 2019 – Anja Bos van Face2Face Travel is uitgeroepen tot de beste zelfstandige reisadviseur van Utrecht. Reisvakblad TravMagazine maakte woensdag 9 januari de winnaars van de verkiezing Beste Zelfstandig Reisadviseur (ZRA) 2019 bekend op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. Anja Bos, personal shopper voor reizen, mag zich het komende jaar profileren als beste zelfstandig reisadviseurs van de provincie.

Trots
Anja Bos: ”De jury noemde mij uniek als ondernemer met een eigen doel en duidelijke missie. Wat ben ik trots op deze titel! Zo zie je maar wat het brengt als je doet waar je hart sneller van gaat kloppen. Het vak past mij als geen ander en ik ben dankbaar voor alle mooie maatwerkreizen die ik mag samenstellen voor klanten”.

Ervaring
Anja heeft meer dan 20 jaar ervaring in de reisbranche en heeft zelf ook veel landen bezocht. Deze ervaring neemt ze natuurlijk mee naar haar klanten. “Ik ben personal shopper voor reizen. Ik help mensen om hun reiswensen om te zetten in reisplannen zonder dat ze daar zelf avonden voor hoeven te zoeken. Reizen verrijkt je horizon en maakt je flexibel. Een andere omgeving, nieuwe mensen, gevarieerd eten en activiteiten die je vanuit je eigen huis niet zou beleven. Het is een cliché maar “Travel is the only thing you buy that makes you richer”

Verkiezing 
De verkiezing Beste Zelfstandig Reisadviseur is een initiatief van vakblad TravMagazine en heeft tot doel een bijdrage te leveren aan het voortdurende proces van kwaliteitsverbetering in deze groeiende groep ondernemers. Reispartners KLM, ANVR, RIU, Riksja Travel, Sunny Cars, CROP Accountants, Curaçao Tourism en Solution Trainingen hebben hun medewerking verleend aan deze verkiezing, waar de Zelfstandig Reisadviseurs op vrijwillige basis deel hebben deelgenomen. 

Selectierondes 
De verkiezing bestond uit verschillende ronden. In de eerste ronde moesten de ZRA’s een reisvoorstel met de klantcommunicatie indienen. In de tweede ronde werd de deelnemers gevraagd een vragenlijst in te vullen, met uiteenlopende onderwerpen als ondernemerschap en kennis, vragen over het thema ‘Samenwerking maakt sterk’ en het uitwerken van een marketing case. Ronde drie vond plaats op Rotterdam-The Hague Airport. Hier gingen de deelnemers de strijd aan met hun tegenstanders in hun eigen provincie, onder andere door het maken van een pitch voor een reis. In de laatste ronde, de juryronde, werden de twee beste ZRA’s per provincie door een vakkundige jury ondervraagd. Hieruit zijn de uiteindelijke winnaars naar voren gekomen.