Brandweer ventileert woning na verhoogde koolmonoxidewaarde

DOORN De brandweer van Doorn werd dinsdagochtend om 10.00 uur gealarmeerd om een meting te verichten bij een woonhuis aan de Ruyterlaan. Een koolmonoxidemelder gaf een doordringend signaal waarop de bewoonster de brandweer benaderde.

Bij aankomst werd er een meting vericht en een verhoogde concentratie koolmonoxide waargenomen. Na ventilatie van de woning was het gevaar geweken. Doordat er eerder op de dag een auto in de garage was gestart heeft er een ophoping van het uiterst giftige gas kunnen plaatsvinden.