• Foto ter illustratie.

    Pauw Media

AD geeft Driebergse Vishandel 'een half'

DRIEBERGEN 'Bruine chocoladerepen vermomd als haring', zo verwoordt het Algemeen Dagblad de haring van De Viszaak Driebergen in de jaarlijkse Haringtest. Volgens de krant heeft de winkel meer weg van een afvalverwerking en heeft de vis een afwijkende vislucht. De winkel aan de Traaij 6 krijgt dan ook een keiharde 0,5 als eindcijfer van het testpanel.

 

Marc Satijn

 

Een conclusie die winkeleigenaar Tommy Krechting niet begrijpt. ,,Ik ben ontzettend ontdaan van de uitslag van de haringtest... Mijn haring is doorgaans van zeer goede kwaliteit en ik heb niet de indruk dat mijn haring door mijn klanten als 'haringen vermomde chocoladerepen' wordt ervaren. Uiteraard vraag ik met grote regelmaat aan mijn klanten of zij de haring lekker vonden en heb hierop overwegend positieve reacties ontvangen."

 

STEMPEL Volgens Krechting is het vreselijk om als ondernemer zo'n slechte beoordeling te krijgen van een landelijk dagblad, waar je volgens hem jezelf nooit tegen kunt verdedigingen. ,,Wat ik ook als reactie geef, de stempel heb ik nu al, of het nou waar is of niet. Dit is ontzettend slechte reclame voor mijn zaak en ik lijd hier als ondernemer enorm onder en ik kan er helemaal niets meer tegen doen."

 

KWALITEIT De Driebergse visboer is wel voornemens om zelf een kwaliteitsonderzoek uit te voeren onder zijn eigen klanten, om te weten of zijn haring daadwerkelijk als zo vies wordt ervaren. ,,Want ik heb kwaliteit altijd hoog in het vaandel staan. Ik hoop dat mijn vaste klantenkring op hun eigen oordeel blijft afgaan."

 

DOORN De Viszaak is niet de eerste Heuvelrugse ondernemer die door het Algemeen Dagblad op zijn kwaliteit wordt bekritiseerd. Vorig jaar was het de Doornse Zilte Zee die met het cijfer 'nul' de krant wist te halen.

 

De Rotterdamse vishandel Ruud den Haan wist dt jaar de jury wel te overtuigen en pronkt op de eerste plaats met een tien.